Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy

Practical Thoughts Persian

آیا می توانم از OASES در درمان راه دور استفاده کنم؟

آیا می توانم از OASES در درمان راه دور استفاده کنم؟

همانطور که همه ما یاد می گیریم که چگونه در این دنیای دیجیتال جدید حرکت کنیم، سوالات زیادی در مورد اینکه آیا می توان از OASES (ارزیابی کلی تجربه فرد دارای لکنت) از راه دور یا telepractice استفاده کرد، دریافت کرده ام.  

پاسخ کوتاه "بله" است، اما در اینجا جزئیات بیشتری وجود دارد. 3 راه اصلی برای انجام این کار وجود دارد: 

ساده ترین  گزینه این است که به سادگی فرم را برای مراجع پست کنید تا آن را پر کند، همانطور که همه ما در روزهای قدیم که فرم های دریافت کاغذی داشتیم انجام می دادیم. سپس مراجع می‌تواند آن را پست کند یا فقط از فرم پاسخ عکس بگیرد و آن را از طریق ایمیل امن یا هر سیستم ارتباط آنلاین امنی که استفاده می‌کنید به شما برگرداند. در طول این مدت زمان، من به طور کلی با افرادی که اسکن یا تصویری از فرم را برای مراجعان ارسال می‌کنند موافقم، اگرچه مهم است که بدانیم این تحت عنوان استفاده از فرم به حساب می‌آید. (شما نمی توانید فقط از عکس ها برای دریافت کپی های اضافی از OASES استفاده کنید همانطور که نمی توانید از فتوکپی استفاده کنید).

یکی دیگر از گزینه های ساده (تکنولوژی ساده) این است که موارد را به صورت شفاهی در یک جلسه آنلاین  تهیه کنید و فقط پاسخ ها را در فرم پاسخ علامت گذاری کنید. این امر به ویژه برای افراد با سنین پایین تر که   OASES-S تکمیل می‌کنند (مخصوصاً در سنین 7 و 8 سال) مفید است، زیرا به هر حال مرور موارد با آنها می‌تواند سودمند باشد. من همیشه پاسخ‌ها را حتی با مراجعان بزرگسالم بررسی می‌کنم ، بنابراین انجام این کار با آنها اشکالی ندارد و این در واقع به من در برنامه‌ریزی درمان کمک می‌کند.

یک گزینه با فناوری بالاتر، قرار دادن OASES به صورت آنلاین است اما این تنها در صورتی یک گزینه است که به دلیل الزامات HIPAA/FERPA، یک پایگاه آنلاین امن برای جمع آوری چنین داده هایی داشته باشید. توجه داشته باشید که Survey Monkey و Qualtrics برای داده های بالینی نیستند (فقط تحقیقات با رضایت آگاهانه). در این مرحله، من تعداد زیادی آسیب شناس گفتار و زبان نمی شناسم که سیستم های آنلاین امنی برای فرم های دریافتی خود داشته باشند. بسیاری از مطب های پزشکان این کار را انجام می دهند اما گفتاردرمانگران و افرادی که کار از راه دور می کنند در حالی که مدرسه شان دور است، معمولا این کار را نمی کنند. بسیاری از کلینیک های دانشجویی این موضوع را شروع کرده اند و این به نظر من ایده خوبی است چون هر چه که باشد ممکن است مدتی طول بکشد تا ما به حالت عادی برگردیم. در هر صورت داشتن گزینه های بیشتر در آینده احتمالا بهتر خواهد بود.

اگر به چنین سیستمی دسترسی دارید، ما میتوانیم یک مجوز بالینی برای شما تنظیم کنیم تا بتوانید OASES را به صورت آنلاین در آن سیستم امن قرار دهید، درست مانند مجوز های تحقیقاتی. در اینجا لینکی به صفحه مجوز بالینی وجود دارد:

https://www.stutteringtherapyresources.com/products/oases-clinical-license 

البته هر موقعیتی منحصر به فرد است بنابراین اگر به دنبال استفاده از OASES از طریق یک پایگاه دیجیتال هستید، تعلل نکنید و از طریق info@StutteringTherapyResources.com با ما در ارتباط باشید و ما خوشحال خواهیم شد تا به شما کمک کنیم. 

Translation: Azin Faghihi, Speech-Language Pathologist & Morteza Soleyman Dehkordi, Speech-Language Pathologist.n

 ترجمه :آذین فقیهی , آسیب شناس گفتار و زبان - مرتضی سلیمان دهکردی، آسیب شناس گفتار و زبان