Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy

Practical Thoughts Persian

وبلاگ مهمان:  در مورد محافظت Dieudonne Nsabimana از کودکان دارای لکنت در آفریقا

وبلاگ مهمان: در مورد محافظت Dieudonne Nsabimana از کودکان دارای لکنت در آفریقا

چرا مبارزه علیه قربانی شدن اهمیت دارد!

 نوشته Dieudonne Nsabimana، هماهنگ کننده مرکز لکنت آفریقا و عضو هیئت مدیره انجمن بین المللی لکنت

چرا های من

هدف این مقاله روشن کردن چالش‌های پیش روی کودکان مدرسه‌ای است که، لکنت دارند به‌ویژه آنهایی که از محیط و بک گراند محروم در آفریقا هستند و همچنین این مقاله بینش‌هایی درباره تلاش‌های ما برای تغییر مثبت ارائه می‌کند. این حرکت و جنبش برای تغییر، فراتر از مرزها و وضعیت اجتماعی-اقتصادی است.

زندگی فردی که لکنت دارد، اغلب می‌تواند با مشکل مواجه شود. با این حال، زندگی یک کودک خردسال که لکنت دارد و از پس زمینه های محروم در کشورهای در حال توسعه است، مبارزه ای فراتر از تصور است. و با این حال، بسیاری از ما این را نادیده می گیریم.

تعهد من به کودکان خردسالی که لکنت دارند تصادفی نیست. وقتی کودک خردسالی بودم، به دلیل لکنت قربانی شدم. من به خوبی اتفاقی که در کلاس چهارم من اتفاق افتاد، به خاطر دارم؛ جایی که از ما خواسته شد چند شعر را حفظ کنیم. وقتی نوبت من شد که شعری را با صدای بلند بخوانم، به دلیل لکنت نتوانستم آن را تکرار کنم و آن برای من یک شکنجه واقعی بود. معلمم فکر می کرد من آن را حفظ نکرده ام، بنابراین هر بار مرا کتک می زد.

همچنین هرگز فراموش نمی کنم زمانی که معلمم مرا در مقابل دانش آموزان دیگر قرار داد و مجبورم کرد مطالب خاصی را بخوانم تا دانش آموزان دیگر به من بخندند. او این کار را به عنوان مجازات انجام داد اما آنقدر مرا آزار داد و غمگین کرد که هرگز نتوانستم آن را فراموش کنم.

دوران کودکی من با لکنت من فقط اشک، درد، آزار و اذیت است.

در آفریقا، فقدان کامل دانش در مورد لکنت در میان معلمان وجود دارد. علاوه بر این، در اکثر مدارس در شرق آفریقا هیچ گفتار درمانی وجود ندارد که بتواند به دانش آموزان و معلمان کمک کند تا مشکل را درک کنند و آن را به طور مؤثرتری مدیریت کنند.

اکثر معلمان در اکثر کشورهای شرق آفریقا زمانی که دانش آموزی در پاسخ به سوالی تردید می کند از تنبیه بدنی استفاده می کنند، از جمله سیلی زدن به دانش آموزان با دست یا ضربه زدن به دانش آموزان با چوب یا اشیاء دیگر. این کاملا غیر منطقی است! می دانیم که مدارس نباید محل ترس و خشونت باشند. اغلب، دانش آموزانی که لکنت دارند قربانی عدم درک کامل تفاوت های ارتباطی خود می شوند. 

بسیاری از دانش آموزان اکثر کشورهای شرق آفریقا که لکنت می کنند، به دلیل پرخاشگری کلامی و فیزیکی معلمان و در نتیجه همسالان خود، ترک تحصیل می کنند. 

با بروس آشنا شوید

تجربه بروس در مدرسه نمونه ای از رفتار نامناسب نسبت به کودک خردسالی است که لکنت دارد. بروس، پسر 12 ساله ای که در شرق آفریقا در شمال رواندا زندگی می کند، به دلیل داشتن لکنت مورد بدرفتاری قرار گرفته است. بروس گفت: "معلم من در کلاس، هر زمان که نمی توانم به سؤالات شفاهی پاسخ دهم، خیلی مرا اذیت می کند، و از آمدن به مدرسه خجالت می کشم." 

امید من برای تغییر مثبت

مطمئناً تغییرات مثبتی در این بخش از جهان رخ خواهد داد. بنابراین، ما متعهد و مصمم به ایجاد تغییرات هستیم. هدف ما پایان دادن به فضای تحقیر در مدارس و تغییر نرخ ترک تحصیل کودکان خردسالی است که لکنت دارند.

برای رسیدن به این هدف، من ابتکاری را برای پیشگیری و مبارزه با قلدری و قربانی شدن کودکان خردسالی که در مدارس لکنت دارند ایجاد کرده ام. از طریق این ابتکار اقدام به ترجمه و چاپ مطالب آموزشی (کتابچه و بروشور) در زمینه لکنت از بنیاد لکنت آمریکا (با مجوز) کرده ام. سپس این مواد به صورت رایگان در اختیار معلمان مدارس شرق آفریقا قرار می گیرد. 

ما می خواهیم به معلمان و کودکان کمک کنیم تا به مطالبی در مورد لکنت دسترسی پیدا کنند، بنابراین به آن‌ها اجازه می دهیم دانش خود را در مورد لکنت ایجاد کنند و یاد بگیرند که به یکدیگر کمک کنند. علاوه بر این، معلمان مهارت های لازم برای کمک به دانش آموزان دارای لکنت در کلاس درس را به دست خواهند آورد.

فقط تصور کنید اگر فقط یک معلم از لکنت آگاه شود، آموزش چند کودک نجات خواهد یافت؟ بسیاری از کودکان! هر سال یک معلم دانش آموزان جدیدی را در کلاس خود می پذیرد که بسیاری از آنها لکنت دارند و این دانش آموزان به کمک و حمایت معلم نیاز دارند.

و برای بروس

 از طریق این ابتکار، همه معلمان مدرسه بروس کیت منبع آموزش لکنت را دریافت کردند که به آن‌ها کمک می کند تا دانش خود را در مورد لکنت توسعه دهند. با استفاده از این بسته، آنها بهتر می توانند به دانش آموزانی که در کلاس درس لکنت دارند، کمک و حمایت کنند. در حال حاضر آنها با بچه های کوچک زندگی می کنند و به یکدیگر کمک می کنند. من معتقدم که از طریق آموزش، امیدها و رویاهای بروس رشد خواهند کرد. 

چالش های من

 این طرح غیرانتفاعی است و هیچ گونه بودجه عمومی دریافت نمی کند. با این حال، من مطالب آموزشی ترجمه شده رایگان در مورد لکنت ارائه می کنم. من این کار را انجام می دهم زیرا هدف من آموزش هر معلمی است. من این کار را انجام می دهم زیرا برای من هر کودک مدرسه ای که لکنت دارد اهمیت دارد. 

مطالب آموزشی رایگان است اما هزینه چاپ، صحافی و توزیع جزوه ها خیر. چالشی که من با آن روبرو بوده ام و همچنان درگیر آن هستم، جمع آوری بودجه برای حمایت از این ابتکار است.

اینکه کجا زندگی می کنید یا شرایط دانش آموزانی که با لکنت مواجه می شوند، اهمیتی ندارد. از هر یک از شما دعوت می کنم تا به پایان یافتن قلدری و قربانی شدن کودکان خردسالی که لکنت دارند کمک کنید. به طور ناراحت کننده ای، میلیون ها کودک خردسال که از پس زمینه های محروم، لکنت زبان دارند، در سکوت رنج می برند. ما با هم می توانیم برای جهانی ایستادگی کنیم که در آن کودکان خردسالی که لکنت دارند بتوانند زندگی شادی داشته باشند.

از طرفScott و Nina

 برای اطلاعات بیشتر یا کمک به حمایت از این ابتکار، لطفاً با نویسندهDieudonne Nsabimana  به آدرس mailto:africanstutteringcentre@gmail.com  در ارتباط باشید. کتابچه ای که دیودون ترجمه کرده است، گاهی اوقات من فقط لکنت می کنم اثر Eelco de Geus، توسط بنیاد لکنت منتشر شده است: www.StutteringHelp.org

Translation: Azin Faghihi, Speech-Language Pathologist & Morteza Soleyman Dehkordi, Speech-Language Pathologist.n

 ترجمه :آذین فقیهی , آسیب شناس گفتار و زبان - مرتضی سلیمان دهکردی، آسیب شناس گفتار و زبان