Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy

Practical Thoughts Persian

وبلاگ مهمان : Eden Molineaum

وبلاگ مهمان : Eden Molineaum

گفتار درمان ، نویسنده ، طرفدار

من این جوان حرفه ای دوست داشتنی را چند سال پیش اتفاقی در کنفرانس  دیدم.او یک " میز اعضا " در سالن نمایشگاه داشت و عناوین کتاب شگفت انگیزش مرا به سمت غرفه اش کشاند.

بلافاصله کتاب او را درباره ی لکنت برداشتم و همانطور که صفحات را ورق میزدم ، فهمیدم چیزی را میخوانم که بیش از 30 سال درباره ان فکر و صحبت میکردم! این روشی است که به همسالان و معلمان ( و سایر ذینفعان ) کمک میشود تا در مورد نحوه رسیدگی به لکنت بیاموزند. من دسته هایی از این سنگ های قیمتی را برای مدرسه و تمرین خودم خریداری کردم و در سخنرانی های سراسر کشور درباره آن ها صحبت کردم. در اینجا مهمان وبلاگ ، Eden Molineaum به سوالات  وبسایت ما درباره ی محصولاتش ، خدمات و علاقه اش پاسخ می دهد.

1.چه چیزی شما را ترغیب کرد که تصمیم به ایجاد کتاب های مفهومی برای اختلالات ارتباطی بگیرید؟

در کارم با کودکانی که تفاوت های ارتباطی دارند ، اغلب به دنبال راه هایی برای حمایت کودکان در صحبت کردن درباره ی تفاوت هایشان با دیگران بودم .این مخصوصا در مدارس صادق بود،چون معلم ها از منابعی برای استفاده در کلاس ها برای حمایت از صحبت کردن با همسالان درباره تفاوت های گفتاری و زبانی و اینکه چطور میتوانند دوستان و شرکای ارتباطی خوبی باشند ، می‌پرسیدند.

من شدیدا احساس کردم که درک کودک از نقاط قوت ارتباطی خود و نیاز ها و توانایی برقراری ارتباطشان با دیگران میتواند تجارب تعامل را بهبود بخشد و عزت نفس را ایجاد کند.

من در پیدا کردن مطالبی برای پشتیبانی از این موضوع مشکل داشتم بنابراین تصمیم گرفتم که خودم آن ها را بسازم و مجموعه (چیزی برای گفتن ) را نوشتم.

{شامل عناوین : چیزی برای گفتن درباره صحبت کردن من ،چیزی برای گفتن درباره‌ی ابزار ارتباطی من، چیزی برای گفتن درباره ی لکنت}

 

2.چطور به نوشتن یک کتاب مفهومی درباره ی لکنت رسیدید و چگونه داستان به ذهن شما رسید ؟

لکنت یکی از زمینه هایی است که من اغلب به دنبال راه هایی برای حمایت از کودکان با پشتیبانی خود هستم.

من همچنین میخواستم به معلمان کمک کنم تا درک درستی از این شکل از تنوع در کلاس درس داشته باشند. در گذشته من با دانش اموزان و معلمان برای اماده کردن ارائه در کلاس کار کرده بودم. این ارائه ها خوب پیش رفت اما آن ها کمی احساس اجبار کردند.من همیشه نحوه ارتباط کودکان با کتاب ها و یادگیری از آن ها را دوست داشتم ، بنابراین تصمیم گرفتم کتاب های لکنت درباره ی کودکان را پیدا کنم.

در جست و جو هایم کتاب هایی یافتم که شخصیت هایی را نشان می‌دادند که لکنت داشتند اما به طور کلی لکنت به عنوان چیزی برای غلبه کردن و حتی "وحشتناک" نامیده میشد.پیامی برای توانمندی حس نمیشد.

در چیزی برای گفتن درباره ی لکنت ، الکس فوتبال بازی میکند ،سوار دوچرخه خاکی اش میشود ، و به خواهر کوچک ترش کمک میکند. او اینکه چه چیزی برای او اتفاق می افتد وقتی لکنت میکند، و همچنین راه هایی که برقراری ارتباط را کمی راحت تر میکند به اشتراک میگذارد.

3.میخواهید مردم درباره ی مجموع کتاب های شما چه چیزی بدانند؟

من در پیدا کردن کتاب هایی که از دیدگاه کودک نوشته شده باشد مشکل داشتم. این واقعا برای من مهم بود . در مجموعه چیزی برای گفتن ، هر یک از کتاب ها به جای اینکه درباره کودک باشد، از منظر کودکی که تفاوت ارتباطی دارد نوشته شده است. این فرصتی را برای شخص فراهم میکند تا زبان را برای صحبت در مورد نقاط قوت و نیاز های ارتباطی مدل کند.این ها شخصیت هایی قوی هستند که درباره ی خودشان به روش های مثبت صحبت کنند.

این مجموعه حمایت از خود،درک تفاوت های گفتاری و زبانی و گفت‌وگو درباره ی پذیرش تنوع را ترویج میدهد.هر کتاب دارای شخصیتی با تفاوت ارتباطی است. نقاط قوت و علایق شخصیت ها برجسته میشود، در حالیکه خواننده درک بیشتری از نحوه حمایت از ارتباطات به دست می اورد. خوانندگان میتوانند با تامل در تجربیات خود و لذت بردن از تصاویر شیرین و رنگارنگ ، با شخصیت ها ارتباط برقرار کنند.

  1. از آنجایی که کتاب هایتان به کسانی که از موضوعات ارتباطی تحت تاثیر قرار گرفته اند می‌رسد، آرزو های شما برای داستان هایتان چیست؟

امید من این است که داستان ها به کودکان کمک کنند تا بتوانند خود را در صفحات کتاب ببینند. کودکانی که تفاوت های گفتاری و زبانی دارند در کتاب‌هایی با موضوع کودکان کمتر حضور دارند. همچنین امیدوارم کودکان راه هایی را بیاموزند تا در مورد نقاط قوت و نیاز های خود صحبت کنند و اعضای خانواده و /یا معلمان چند نکته ارتباطی را در حین خواندن و به اشتراک گذاشتن داستان ها با کودکان بیاموزند.

همچنین مشتاقانه منتظر شنیدن روش هایی هستم که معلمان ،خانواده هاو گفتاردرمانگران از کتاب ها برای حمایت از کودکان استفاده میکند، راه هایی که من هنوز به ان ها فکر نکرده ام. گفتاردرمانگران یک گروه خلاق هستند!

دیدن و شنیدن روش های مختلف استفاده از این مجموعه تاکنون هیجان انگیز بوده است.در کلاس درس ، معلمان و گفتار درمانگران کتاب ها را با صدای بلند برای کل کلاس خوانده اند تا به افزایش اگاهی در مورد تفاوت های ارتباطی و تشویق به پرسش ها و بحث در مورد تنوع کمک کنند.

پاسخ دانش اموزان دلگرم کننده ، همراه با پرسش ها و گفت‌و‌گو های متفکرانه بوده است.در درمان، این کتاب ها برای نشان دادن شخصیت های قوی با تفاوت های گفتاری و زبانی که کودکان می‌توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند و به عنوان تخته ای برای بحث در مورد نقاط قوت و نیاز های ارتباطی کودک استفاده می‌شوند.

شنیدن صحبت های والدین ای که تصاویر داستان هایی از خواندن کتاب های چیزی برای گفتن را با فرزندانشان به اشتراک میگذارند دلگرم کننده بوده است. یک دختر کوچک فریاد زد "این دقیقا مثل من است!"

  1. برای پروژه های آینده چه برنامه ای دارید؟

در حال حاضر هیچ پروژه ای در دست ساخت ندارم.تمرکز من همچنان بر عرضه این سه کتاب خواهد بود تا بتوانند به کودکان و خانواده ها دسترسی پیدا کنند ،من از یادگیری و ارتباط با افراد جدیدی که در این تلاش جدید با آن ها اشنا شدم لذت بردم.

  1. گفتار درمانگران ، والدین و معلمان از کجا میتوانند بیشتر در مورد این کتاب ها بیاموزند؟
Translation: Seyede Sajedeh Rasuli, Speech-Language Pathologist & Morteza Soleyman Dehkordi, Speech-Language Pathologist.n

 ترجمه :سیده ساجده رسولی , آسیب شناس گفتار و زبان - مرتضی سلیمان دهکردی، آسیب شناس گفتار و زبان