Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy

Practical Thoughts Persian

Phuong Lien Palafox :وبلاگ مهمان

Phuong Lien Palafox :وبلاگ مهمان

ما خوشحالیم که برخی از همکارانمان را که الهام بخش ما هستند و کارهای شگفت انگیزی را در حرفه گفتاردرمانی انجام میدهند ، نشان دهیم.

Phuong Lien Palafox یک گفتار درمان شگفت انگیز و دوست ما است. اگرچه او همیشه یکی از محبوب های ما بوده است،اما محبوبیت و اثرگذاری اش به شدت افزایش یافته است. به طور خلاصه او یک حامی فوق العاده برای آسیب شناسان گفتار و زبان است.

ما از او دعوت کردیم تا برخی از سفر و اخرین کارهایش را با ما و جامعه ما به اشتراک بگذارد. متشکرم Phuong . لذت ببرید !

چطور لکنت به من اسیب شناسی گفتار و زبان راهدیه داد

ما در سال 1990 در کلاس ششم با هم اشنا شدیم.هورمون های نوجوانی حاکم بوند و همسالان من درباره ی ((پسر ناز جدید )) قبل از اینکه او وارد کلاس اول دوره ما شود صحبت می‌کردند. وقتی شروع به صحبت کرد، احساسات به سرعت تغییر کرد.بچه جدید لکنت داشت و مدرسه راهنمایی جولانگاه ظلم است.خوشبختانه ، به عنوان یک متعصب دانشگاهی خودخوانده ،زمانی برای چنین تلاش های اضافی نوجوانانه نداشتم.بنابراین من و لنس  با هم دوست شدیم.رابطه ما به من کسی را داد که به شوخی های من بخندد، شریکی در مصرف چیپس و سالسا در Taco Delite و اولین مواجهه با حرفه ام به عنوان اسیب شناس گفتار و زبان باشد. وقتی تصمیم گرفتن اسیب شناس گفتار و زبان  شوم ، او یک تخته سنگی دست ساز به من هدیه داد.

من لکنت دارم همه اش اشتباه است

لکنت مرا وارد دنیای اختلالات ارتباطی کرد.با ورود به دنیای اسیب شناسی گفتار و زبان ، لکنت فقط به صورت متناوب ظاهر میشود. در کالج، با تئوری  های اطلاح لکنت برای کاهش نرخ ناروانی،تنش فیزیکی و ویژگی های ثانویه لکنت اشنا شدم.راستش را بخواهید ، با تعداد کمی از دانش اموزان / مراجعانی که نیاز به روانی گفتار داشتتند مواجه شدم، این به عرصه ای تبدیل شد که برای من اضطراب ایجاد میکرد.من مطمئنا در این عرصه متخصص نبودم و مطمئن نبودم که با استراتژی ها موافق باشم. با بخشی از این درد احساس میکردم که دارم در حرفه ام خیانت میکنم قلب انسانی من احساس میکرد که صرفا کار روی روانی گفتار خوب نیست.سپس ،جهان گفتار درمانی من در سال 2012 وقتی شنیدم نینا در یک کنفرانس صحبت میکند ، بیدار شد. او فقط بر سخنرانی روان ( بیش از حد ارزیابی شده و غیر واقعی ) تمرکز نکرد. او با شور و شوق تمام انسان را ستایش کرد(!)-احساسات و نگرش ها (عاطفه). اجتناب ، تنش ، مبارزه (رفتار) و افکار ،خود ارزیابی (شناختی)

ابر قدرت های لکنت

در سال 2017  از من خواسته شد که یک پرونده ی مدرسه راهنمایی را پوشش دهم ، و من با مارگو ،دانش اموز کلاس ششمی که عاشق WNBA بود اشنا شدم.Brittiney Griner از تیم Phoenix Mercury قهرمان او بود...تنها پس از مادرش.او همچنین لکنت داشت.چشمان او به ندرت با چشمان دیگران برخورد داشت، در کلاس صحبت نمیکرد و وقتی از او سوالی می‌پرسیدند زمزمه "نمیدانم" داده میشد. با دانش جدیدم درباره ی لکنت در ذهن گفتار درمانگری ام و اجازه استفاده از انسانیتم برای حمایتم از از مارگو ، شروع به کار کردیم.

مارگو از افکارش درباره لکنتش دفتری داشت.او یک مقیاس توانمند سازی (1-10) برای ردیابی احساسات خود در مورد راهبردهای ارتباطی خود ساخت.در پایان سال ، او از خود دفاع کرد، پاسخ دادن به سوالات را در کلاس اغاز کرد،به خود نمره 9 را در سطح توانمند سازی داد و به هدف خود برای ارائه ی یک سخنرانی در مورد شغل آینده اش تسلط یافت.

از اینکه به گفت و گوی دوستانه او در مورد تبدیل شدن به یک بسکتبالیست دعوت شدم هیجان زده بودم.وقتی پاورپوینت خود را شروع کرد، به سرعت متوجه شدم نظرش تغییر کرده است.با تعجب به او نگاه کردم. او به راحتی با لکنت گفت: :  "من میخواهم یک اسیب شناس گفتار و زبان باشم.من میخواهم شما باشم . من میخواهم مردم را توانمند کنم " وقتی به او گوش میکردم که بعد از 45 دقیقه از پنج اسلایدش میگذشت ، قلبم ترکید.گفتاردرمانی- غیرقابل ارزشگذاری(گرانبها).

هسته اصلی اسیب شناس گفتار و زبان بودن

در 15 سال گذشته ، من به دیگران خدمت کرده ام-به مراجعانم ، دانشجویانم ، دانشگاه هایم. همانطور که برای انطباق و استراتژی های کتاب درسی وقت میگذارم، متوجه شده ام حقیقت در حرفه ما همیشه در درون مردم یافت میشود.ارزش گفتار درمانگر بودن من بر اساس بهره وری نیست مبتنی بر انسانیت من است.مارگو این حقیقت را اموزش داد و تایید کرد.اتفاقا به همین دلیل است که در ابتدا انتخاب کردم که در حرفه شگفت انگیز خود باشم . بخاطر مردم.

ضربان قلب اسیب شناسی گفتار و زبان

من نیاز های گفتاردرمانگرانمان و انسانیتمان را درک میکنم و ارامش را در نوشتن می‌یابم. بنابراین ،در اینجا ،ضربان قلب اسیب شناسی گفتار-زبان است.با تمرکز بر قدرت ارتباطی با  کسانی که به ان ها خدمت می‌کنیم ، روایت خود را چه شخصی و چه حرفه ای ، به اشتراک میگذارم تا تلاش های روزانه شما برای حمایت از افراد دارای نیاز های ارتباطی را تقویت کنم.

این کتاب استراتژی هایی مبتنی بر شواهد موثری را برای استفاده در محیط های حرفه ای ، محتوایی در مورد تمرین خانواده محور ، منابعی برای حمایت از جمعیت های متنوع ما و درس های کسب شده برای حرفه تان را ارائه میکند.با تشکر از دوستانی که سخنان محبت امیز خود را در مورد این اثر به اشتراک گذاشتند: 

" Phuong Lien Palafox رعد و برقی را در تپش قلب اسیب شناسی گفتار و زبان ایجاد کرد: تغییر جهان یک بار در زمان. من در حال حاضر در اغاز ششمین سال کار خود به عنوان اسیب شناس گفتار و زبان هستم و این کتاب هم افزایش اعتماد به نفس و هم اطمینان خاطر را برای من به ارمغان اورد. در حالیکه ارزو میکردم در اوایل شروع کار میتوانستم این کلمات را بخوانم."

 Max J.Pell

Phuong Lien Palafox ، MS، CCC-SLP اسیب شناس گفتار و زبان دو زبانه است. در حال حاضر ، وقت او با خوشحالی صرف خدمت به مراجعان، دانش اموزان و حمایت از گفتار درمانی و مربیان در سراسر ایالات متحده می شود کار او در مجله امریکایی اسیب شناسی گفتار و زبان و انتشارات انجمن گفتار -زبان و شنوایی امریکا ارائه شده است. او در مدل های مبتنی بر سواد ، دانش اموزان با زمینه های مختلف ( از جمله فقر) و مهارت های اجتماعی برای کودکان مبتلا به اوتیسم تخصص دارد. میتوان با او در phuonglienpalafox@gmail.com و www.phuonglienpalafox.com در ارتباط بود.

Translation: Seyede Sajedeh Rasuli, Speech-Language Pathologist & Morteza Soleyman Dehkordi, Speech-Language Pathologist.n

 ترجمه :سیده ساجده رسولی , آسیب شناس گفتار و زبان - مرتضی سلیمان دهکردی، آسیب شناس گفتار و زبان