Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy

Practical Thoughts Persian

چگونه درباره لکنت رئیس جمهور بایدن با دانش‌آموزانمان صحبت کنیم؟

چگونه درباره لکنت رئیس جمهور بایدن با دانش‌آموزانمان صحبت کنیم؟

این یک سوال متداول است زیرا موضوعی است که در حال حاضر و برای مدتی مورد بحث خواهد بود. ما می خواستیم با ارائه برخی از نکات به دانش آموزان شما، هنگامی که در مورد لکنت پرزیدنت بایدن یا هر شخصیت معروف دیگر بحث می کنید، به شما کمک کنیم. 

به طور قطع، این بحث ربطی به سیاست نخواهد داشت! بلکه در مورد تابیدن نور بر پایان انگ لکنت در جامعه ما، در خانه ها و کلاس های درس، و در اتاق های درمانی ما است. 

بیایید هر مفهوم را در نظر بگیریم و آن را با نکات قابل بحث گسترش دهیم. 

  1. پرزیدنت بایدن هنوز لکنت می کند

 حتی اگر مردم اغلب لکنت پرزیدنت بایدن را نمی بینند، بدانید که لکنت او "درمان" نشده است. نکته حرفه ای: آنچه در بیرون می بینیم چیزی نیست که فرد دارای لکنت تجربه می کند. مهم نیست که پرزیدنت بایدن چقدر «روان» ظاهر شود، ضروری است که دانش آموزان ما بدانند که او با لکنت خود به شیوه‌ای شخصی و منحصر به فرد برخورد می‌کند و اینکه روش هر کس برای مقابله با لکنت متفاوت خواهد بود. 

  1. "غلبه بر لکنت" معانی زیادی دارد

پرزیدنت بایدن در مورد غلبه بر لکنت صحبت می کند، اما ما باید مطمئن شویم که به دانش آموزانمان بفهمانیم که این موضوع برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. معنایش این نیست که رهبر کشور ما مدعی است که درمان شده است. از دانش آموزان خود بپرسید که فکر می‌کنند «غلبه بر لکنت» به چه معناست و سپس بحث را باز کنید تا ایده‌هایی مانند:  (فهرست کامل و جامع نیست)

غلبه بر مبارزه و پنهان شدن و درگیر شدن با لکنت

غلبه بر ترس ناشی از صحبت کردن با لکنت

غلبه بر ترس ناشی از واکنش های شنونده

غلبه بر تلاش برای روان بودن به بهای ارتباطات درست

غلبه بر انگ اجتماع یا خود

-- و خیلی موارد دیگر 

  1. تمرکز بر تاب‌آوری

 پرزیدنت بایدن نشان می‌دهد که حتی با وجود اینکه دوران سختی را با لکنتش داشت، «بهبود یافته است» و سعی کرد برای رسیدن به رویاهایش خود را به جلو حرکت دهد. دانش آموزان ما با تعصبات و کلیشه ها روبرو خواهند شد. نقش ما این است که به آن‌ها کمک کنیم تاب‌آوری و توانایی‌های خود را برای تأیید احساسات خود در آن لحظات تقویت کنند و اجازه ندهند نظرات دیگران بر عزت نفس آنها تأثیر بگذارد. 

  1. او را تعریف نمی کند

 پیام پرزیدنت بایدن همچنان در افکار ما منعکس می شود، "لکنت شما را تعریف نمی کند." [حتی اگر گاهی اوقات احساس شود که اینگونه است]" او این جمله را جلوی دوربین به برایدن هرینگتون گفت و هرینگتون آن را بارها و بارها در سخنرانی برای سازمان‌های جامعه لکنتی تکرار کرده است! لکنت کردن اشکالی ندارد و دانش آموزان شما باید آن را بشنوند و بدانند که با آنچه می گویید و انجام می دهید، به آن اعتقاد دارید.   

  1. وقتی با یک نفر که لکنت دارد ملاقات کردید، پس با یک نفر که لکنت دارد ملاقات کردید

 همانطور که در بالا ذکر شد، داستان پرزیدنت بایدن در مورد لکنت دقیقاً همین است. تاریخ! تجربیاتش، کارش با گفتار خودش، روش برخوردش با لکنت یکی از همان مطالعه هاست. لازم نیست تا دانش آموزان ما "آنچه او انجام داد" را انجام دهند یا به دنبال افراد موفقی بگردند که لکنت می کنند و بفهمند "آنها چه کار کرده اند". این داستان های شخصی می توانند مطلع کنند و الهام ببخشند ولی وظیفه ما این است که مطمئن شویم هر یک از دانش آموزان راه های درمان خود را در زمان خود پیدا می کنند! 

امیدواریم این اطلاعات مفید باشد! این لینک مقاله ای است که از اطلاعاتی که در این بلاگ ارائه کردیم پشتیبانی میکند.

https://www.healthline.com/health-news/how-president-joe-biden-is-giving-hope-to-millions-who-stutter 

هر زمان خواستید با ما از این طریق در تماس باشید.

info@StutteringTherapyResources.com

اگر هنوز به اجتماع ایمیل ما نپیوسته اید، هر زمان خواستید از این طریق با ما در تماس باشید و به روز رسانی های ماهانه ما را از دست ندهید!

Info@StutteringTherapyResources.com

Translation: Azin Faghihi, Speech-Language Pathologist & Morteza Soleyman Dehkordi, Speech-Language Pathologist.

 ترجمه :آذین فقیهی , آسیب شناس گفتار و زبان - مرتضی سلیمان دهکردی، آسیب شناس گفتار و زبان