Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy Order our NEW Go-To Guide™: GETTING STARTED with School-Age Stuttering Therapy

Practical Thoughts Persian

15 فعالیت درمانی سریع برای لکنت در سن مدرسه

15 فعالیت درمانی سریع برای لکنت در سن مدرسه

در اینجا فهرستی از فعالیت‌های درمانی سریع برای لکنت در سن مدرسه آمده است که می‌توانید از آنها استفاده کنید، از جمله:

  • انتقال در زمان های مختلف
  • بسته های منبع/تکالیف خانگی
  • تمرین از راه دور(telepractice)
  • به صورت حضوری 

اینها قبلاً با عباراتی نوشته شده اند که می توانید برای دانش آموزان خود استفاده کنید! مطمئناً، شما بهترین فرد هستید که می دانید دانش‌آموزانتان برای چه چیزی آماده هستند و اینکه برای این فعالیت‌ها چه مقدار از پیش توجیهی و توضیحات لازم است. مطابقت دهید و لذت ببرید!

  1. یک دفترچه لکنت بسازید و آن را به سبک خود تزئین کنید. اگر هنوز این کار را با دانش آموزانی که لکنت دارند انجام نداده اید، اکنون وقت آن است! جزوه نکات بالینی رایگان درباره ایجاد دفترچه لکنت را در این مورد بررسی کنید و وارد شوید! از اینکه این کار را انجام دادی خوشحال خواهی شد! این منبع عالی برای پاسخگویی، پیگیری و جمع آوری داده است که فراتر از نقاط مثبت و منفی است. 
  1. فهرستی از تکنیک‌های گفتاری که می‌توانید به خاطر بسپارید تهیه کنید. در مورد آنچه از آن تکنیک به یاد دارید، یادداشت بردارید و ما آنچه را که ننوشته اید و آنچه این تکنیک را برای شما مؤثرتر می کند، پیدا خواهیم کرد! (برای راهنمایی درباره معرفی استراتژی‌های مدیریت گفتار، سری ویدیوهای نکات بالینی رایگان در مورد تکنیک‌های مدیریت گفتار را ببینید). 
  1. رایج‌ترین انوع رفتار لکنت (تکرار قسمتی از کلمه، کشیده گویی ، و قفل) را مرور کنید و آنها را به کسی در خانه نشان دهید/ آموزش دهید. (فرصت تعمیم اختیاری: آنچه را که به شخص نشان می دهید ضبط کنید و برای من ارسال کنید). 
  1. ۳ چالش لکنت و ۲ «چیز جالب» درباره لکنت را لیست کنید. نظرات خود را با من در میان بگذارید و ما در مورد آنها بحث خواهیم کرد. 
  1. به یاد داشته باشید: اشکالی ندارد لکنت کنید! امروز (یا این هفته)، روی «فقط صحبت کردن» تمرکز کنید و اجتناب‌ها، ترفندها و تکنیک‌ها را کنار بگذارید! به آنها استراحت بده . ارتباط آزادانه چه حسی دارد؟ برخی از افکار را برای بحث بنویسید. 
  1. 3 مورد واقعی و 3 افسانه درباره لکنت را پیدا کنید (یا مرور کنید) و قبل از اینکه آنها را با 2 نفر به انتخاب خود در خانه به اشتراک بگذارید، آنها را با من به اشتراک بگذارید ("آنها را بررسی کنید"). 
  1. از مجموعه ویدیویی نکات بالینی رایگان ما درباره تکنیک‌های مدیریت گفتار ویدیویی درباره یک تکنیک (به انتخاب خودتان) تماشا کنید. فهرستی از 3 چیز جالبی که هنگام توصیف/نشان دادن این تکنیک توسط مجری به آن توجه کردید، تهیه کنید. 
  1. با فهرست کردن موارد زیر یک «نامه شنونده» پیش‌نویس کنید:
  • سه حقیقت کلیدی درباره لکنت
  • دو چیز که شنوندگان باید بدانندتا شنونده خوبی برای افراد دارای لکنت باشند. 
  1. حداقل یک مقاله درباره یک فرد موفق دارای لکنت پیدا کنید و با من و خانواده خود به اشتراک بگذارید. پیام آنها چیست؟ چه چیزی در مورد داستان آنها برای شما جذاب بود؟
  2. از انجمن ملی لکنت زبان (https://www.westutter.org/) به «یادداشت‌هایی برای شنوندگان» نگاه کنید و 3 ایده مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  1. یک لیست تهیه کنید! (یکی را انتخاب کن)

موضوعات مورد علاقه من برای صحبت کردن…

افراد مورد علاقه من برای صحبت کردن…

وقتی بزرگتر شدم می خواهم…

ما از لیست شما برای تمرین اهداف ارتباطی شما در درمان استفاده خواهیم کرد. 

  1. تکنیکی را که احساس می‌کنید بهتر از همه می‌دانید، در سطحی که بیشترین موفقیت را دارید (کلمه، عبارت یا جمله) در مورد موضوع انتخابی خود تمرین کنید. این کار را 10 بار انجام دهید و فیلم تمرین خود را برای من ارسال کنید. 
  2. نقل قول انگیزشی از افرادی که لکنت دارند پیدا کنید و آنها را با من و با والدینتان به اشتراک بگذارید. چرا آن نقل قول ها را انتخاب کردید؟ 
  1. فهرستی تهیه کنید! "گاهی اوقات والدینم سعی می کنند با گفتن / انجام دادن.................................................. به گفتار من کمک کنند ." 
  1. زمان هدف: حداقل 2 هدف ارتباطی ایجاد کنید که دوست دارید در سال آینده به آنها برسید. "اهداف ارتباطی من برای سال های 2020-21 عبارتند از..."

Translation: Neda Farhadi, Speech-Language Pathologist & Morteza Soleyman Dehkordi, Speech-Language Pathologist.n

 ترجمه : ندا فرهادی , آسیب شناس گفتار و زبان - مرتضی سلیمان دهکردی، آسیب شناس گفتار و زبان